GUESTBOOK

Pages

Sunday, October 16, 2011

BAHAN PENYEBAB KANSER DALAM KOSMETIK DAN PRODUK KEGUNAAN HARIAN PART 2

Pada yang serba canggih in manusia memberus gigi dangan ubat gigi , berkumur dengan ubat kumur , mandi mengunakan sabun , rambut guna syampu rambut dan kemudian mengayakan dengan bantuan gel mousse rambut.
Bagi kaum wanita pula usaha mencantikkan diri dilengkapi dengan bedak , bahan pembersih , penyegar dan pelembap muka , pemerah pipi.celak mata, pensil kening,pembayang mata,maskara,gincu dan pengilat bibir dan pelbagai alatan kosmetik yang lain.
Bagi kaum lelaki pula , terdapat krim atau air wangi selepas bercukur dan bedak.
Untuk mengharumkan badan , anda pasti mengunakan deodoran dan minyak wangi atau cologne.
Adakah anda sedar , apabila anda mengunakan bahan bahan kecantikan diri tersebut sebenarnya anda telah menyerap kira kira sembilan sebatian kimia yang diketahui merupakan bahan" karsinogen" ( apa itu bahan karsinogen nanti aku ceritakan kemudian) iaitu bahan penyebab kanser kepada manusia.
Anda turut terdedah 10 kali ganda kepada sekumpulan bahan kimia yang sering di cemari bahan sampingan karsinogen atau tindak balas membentuk karsinogen ketika menyimpan atau mengunakannya.
Barang baran kegunaan harian yang dikenal pasti berisiko penyebab kanser adalah sabun mandi , syampu , ubat gigi dan minyak wangi. Ada 120 alatan kosmetik dan pendadan rambutyang telah dikenal pasti mengandungi tidak kurang daripada 50 bahan penyebab kanser dan produk produk ini sering digunaka oleh anda seharian. Disini aku malas la nak bagi tau apa jenama produk produk tu, takut nanti syarikat syarikat tu saman aku  pulak,..hhuhuuuhuhu yang pasti jenama jenama tu memang terkenal dipasaran samada dibuat di dalam mahupun diluar negeri........ ok la nanti aku sambung lagi bab bab yang mengerunkan......stay tune

No comments:

Post a Comment