GUESTBOOK

Wednesday, December 30, 2009

CARA SENANG NAK HILANGKAN LEMAK BERLEBIHAN


CARA UNTUK MEMBAKAR LEMAK SEBANYAK 150 kalori

Korang semua mesti tak terpikirkan macam mana nak bakar lemak ngan lebih cepat...pada hal semua itu kita lakukan seharian antara sedar tak sedar je kan!!!hehehehe..

Berikut adalah senarai kerja yang mungkin korang lakukan seharian membakar 150 kalori:

1.Cuci dan wax kereta ( 1 jam )
2.Jalan-jalan ( 36 minit)
3.Membeli belah ( 40 minit)
4.Kemas dan bersih rumah ( 34 minit)
5.Berkebun atau tanam bunga kat umah ( 45 minit )
6.Main bowling ( 23 minit )
7.Cuci atau Mop lantai ( 20 minit )
8.Naik-turun tangga ( 15 minit )
9.Main badminton ( 22 minit )
10.Main tennis ( 33 minit )
11.Memasak ( 48 minit )
12.Gosok baju ( ironing ) ( 68 minit )
13.Menari ( 43 minit )
14.Skipping ( 18 minit )
15. Vacuum cleaning umah ( 34 minit )

antara sedar tak sedar korang mungkin ada melakukan salah satu seperti diatas...hehehehehe....jadi tak perlulah risau kita boleh melakunya....HIDUP TANPA LEMAK BERLEBIHAN.....psstt...senarai no.3 tu kalo berlebihan akan memudaratkan poket korang ...hehehehee...gurau je...!!!

No comments:

Post a Comment