GUESTBOOK

Pages

Friday, December 25, 2009

APA KATA MEREKA TENTANG PUSAT PENJAGAAN BADAN?


Berikut merupakan soalan dan jawapan berkenaan program diet di slimming centre.Semoga ianya dapat dijadikan panduan kepada anda yang sedang mencari maklumat tentang program diet melalui slimming centre.

Soalan dari SZ:

Saya nak tanya pendapat, ada sesapa yang pernah pergi slimming centre - Keep Slim tak? Kalau ada berapa harganya?

Jawapan dari SH:

hye, sy penah pegi MAY FAIR BODY SLIM ..keep slim xpenah la plak pg..tp yg sy tau harge dorang sume same..mcm MAY FAIR 10 Session RM3500.00 (Basic = Chili Wrap+Serum+Hot Blanket+Massage) .. i tanyer my friend yg pg LONDON WEIGHT MANAGEMENT pun harge same jgk.. tp kan, maaf la ckp, sy amik 10 session pun xbp berkesan..die nk kite diet jgk..kontrol mkn..i da kontrol tp berat turun dlm 2 kg je..i rase xeffektif la..bazir duit je.. i lebih percaye kalo kite g gym, bile compare balik price tu ngan gym..better gym murah..

tp kan, rm3,500.00 tu yg basic je, lum campur DETOX DRINK+SERUM+ LASER utk pecahkan/cairkan lemak… tu sume harge lain..xberbaloi la bg sy..kalo awk nk cube xpelah..tp tu la…hasil die kurang bjaye la..10 session 2 kilo je turun..adushhh pembazirannnn. ..

just sharing my experienced!

Soalan seterusnya dari SZ:

Pergi gym tu macamana? Kena cari personal trainer ke? Banyak ke belanja nya? Ada sampai RM2,000 per month??
Thanks.

Jawapan dari SH:

saya pun tak pernah pegi jugak.. harg semua same jer.. sape2 yang pernah pergi tolong bagi komen.. takut nnt kalau pergi tak berbaloi.. huhuu.. berat badan memang dah bertambah.. nak bersenam mmg tak der masa

Jawapan dari NS:

hai,
saya skrg buat treatment kat mayfair.. bila pikir balik, rasa mcm bodoh je sbb terpengaruh. . so, kpd yg baru2 terfikir nak p slimmimng center x payah la kot. membazir duit je.. Serius, bukan sikit duit.. lgpun, ada sesetengah treatment dia yg menyakitkan. .. treatment ni xde makna kalau x ikut diet plan depa + x bersenam. nasi, roti n apa2 jenis karbo semua x leh amik langsung..
Sy nak kongsi few tips yg sy rasa sgt mmbantu la kalau nak kurus.
1. make sure at least minum 3 liter plain water setiap hari (also sgt baik utk org yg ada oily skin mcm saya)
2. jgn minum lepas 8 mlm..
3. pada yg malas bersenam mcm saya ni, amalkan lah berjalan kaki at least 30 minit every day. saya buat di ruang tamu rumah sambil layan tv aje. cuma berjalan keliling meja makan..kalau yg mampu, beli la treadmill. tp saya mmg dah x kuasa nak buang duit lagi, tu yg tawaf meja makan je.. :)
4. refer website ni, it’s motivates myself.. www.realage. com
Kesimpulannya, treatment kat slimming centre ni cuma membantu saja. bukan gerenti slim kalau p sana..
good luck.

Jawapan dari AK:

Salam semua.

izinkan saya berkongsi petua saya hilang 5kg dalam 3 bulan tanpa perlu excercise, ambil ubat kurus, just control makan.

saya bekas atlet (sekarang guru sepenuh masa) berat akhir saya pada disember 2008 ialah 72kg.
untuk pengetahuan semua, saya tidak gemuk, tapi saya berat kerana muscles. untuk nak kurangkan berat sebab muscles bukan senang, tak semudah gemuk air/angin/lemak. itu sebab amik 3 bulan untuk hilang 5kg. sekarang berat saya ialah antara 65-66kg.

petua saya:
1. dulu saya makan nasi 2-3 hari sekali. 2 bulan pertama saya makan nasi sehari 2 kali. tapi jumlah 1 pinggan nasi. kalo dulu makan 3 pinggan (3 kali), sekarang makan 1 pinggan (2 kali sehari). now, sy just makan 1 pinggan sehari (separuh pinggan) sebab perut dah tak boleh terima banyak nasi (maybe dah sempit kot).

2. kalo lapar, elakkan makan makanan yg berasaskan beras atau gandum. saya amalkan minum Nesvita nestum yg 3 in 1 (plastik warna biru) kalo lapar.

3. wajib breakfast! perut sentiasa kena isi, tapi bukan dgan nasi! mostly i amik nestume 3 in 1. kadang2 untuk makan malam i just makan kacang rebus, kacang kuda rebus, tempe goreng, sup sayur campur.

4. stop minum air sejuk! sangat2 jarang makan nasi lemak, KFC, McD, benda2 bergoreng.

5. ambil peluang untuk berjalan selalu.


PIKIR-PIKIRKANLAH.....

No comments:

Post a Comment